Τετάρτη, 15 Αύγουστος 2012
-στο ίδιο έργο θεατές -
Παρακολουθώντας από μακριά τα τεκταινόμενα στον Έβρο και τα όσα «ευτράπελα» συμβαίνουν , τις αντιδράσεις των φορέων της Θράκης αλλά και τις επιχειρήσεις «σκούπας» στην Αττική δεν έχει κανείς παρά να συμπεράνει ότι το πρόβλημα της διαχείρισης της μετανάστευσης ,της παράνομης εισόδου για μια ακόμα φορά «μετακινήθηκε» επίσημα στις πλάτες της Αστυνομίας.
Με συνοπτικές διαδικασίες οι Κυβερνώντες:
Μετέτρεψαν τις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας στη Θράκη σε κέντρα κράτησης των παρανόμως διαμενόντων αλλοδαπών και μεταφέρουν πλέον σε αυτές αλλοδαπούς από όλη την Ελλάδα, μετά την χρόνια αδυναμία τους να βρουν χώρους για την δημιουργία κέντρων κράτησης σε όλες τις περιφέρειες της χώρας.
Ανακάλυψαν μετά από χρόνια ότι υπάρχουν Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης Λαθρομετανάστευσης σε «επιλεκτικά» γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας μας, μακριά από τα σύνορα, θεσμό που οι ίδιοι δημιούργησαν και στήριξαν εδώ και μια δεκαετία μέσα στους κόλπους της ΕΛ. ΑΣ. , ξεχνώντας όμως ότι δεν υπάρχουν πλέον συνοριακοί φύλακες καθώς ομογενοποιήθηκαν και έγιναν Αστυνομικοί.
Μεταφέρουν την διαχείριση του προβλήματος της κράτησης των αλλοδαπών που σημειωτέον θα φθάνει και τους 12 μήνες στο χαμηλότερο σκαλί της ιεραρχίας τον Αστυφύλακα, ο οποίος θα γίνεται για μια ακόμα φορά αποδέκτης των παραπόνων, δικαιολογημένων και μη , αλλοδαπών, φορέων , δικηγόρων , Μ.Κ.Ο. ενώ τα ιεραρχικά κλιμάκια θα παρεμβαίνουν μόνον για την διαπίστωση και την επίρριψη ευθυνών.
Χρόνια τώρα η Πολιτεία ουδέποτε ασχολήθηκε σοβαρά με το πρόβλημα της μετανάστευσης αλλά κάτω από συγκεκριμένα συμβάντα που έλκυαν τα φώτα της δημοσιότητας νομοθετούσε, άλλοτε δίνοντας γραφειοκρατικού τύπου αρμοδιότητες στην τοπική αυτοδιοίκηση, άλλοτε αύξανε τον χρόνο κράτησης στα Αστυνομικά Κρατητήρια των συλληφθέντων αλλοδαπών και άλλοτε κατήρτιζε ευκαιριακά σχέδια συλλήψεων ή αποτροπής της παράνομης εισόδου από τα σύνορα μας. Η απουσία διακρατικών συμφωνιών από τις χώρες προέλευσης των ,η αδυναμία εφαρμογής της συμφωνίας επανεισδοχής με την γείτονα χώρα, το ανεπαρκές ευρωπαϊκό πλαίσιο Δουβλίνο ΙΙ, «κρυβόταν» μέσα στην «ευθύνη» που επέρριπταν στην Αστυνομία να λύσει αλλά κυρίως να διαχειριστεί το πρόβλημα, με την ανοχή το λιγότερο τουλάχιστον διαφόρων φορέων και οργανώσεων που «έβλεπαν» το δένδρο και έχαναν το δάσος.
Φθάσαμε λοιπόν στο σήμερα και θα πρέπει επιτέλους να ξεκαθαριστεί:
Τι προτίθεται να κάνει η Πολιτεία για όσους ήδη κρατούνται; Θα εφαρμοστεί το ανώτατο χρονικό διάστημα και μετά τι; Θα αφήνονται όπως στο παρελθόν με το περίφημο υπηρεσιακό σημείωμα να εγκαταλείψουν την χώρα;
Τι προτίθεται να πράξει για τις επί μακρόν συνθήκες κράτησης; Θα αφήσει ξανά τον αστυφύλακα να αντιμετωπίζει τους πάντες;
Θα συνεχίσει να στέλνει με αποσπάσεις «ανθρώπινες ασπίδες» για την αποτροπή της εισόδου στα χερσαία σύνορα; Θα ιδρύσει ξεχωριστό σώμα από την ΕΛ. ΑΣ. συνοριακής φύλαξης στα χερσαία και θαλάσσια σύνορα;
Θα προχωρήσει σε όλες τις ενέργειες που χρειάζονται μέσω διακρατικών συμφωνιών και Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επιστροφή στην χώρα προέλευσης;
Αντιπρόεδρος Οικονομικών Π.Ο.ΑΣ.Υ.
ΖΑΧΑΡΙΟΥΔΑΚΗΣ Αντώνης